At besøge tandlægen kræver i høj grad tillid til tandlægen og en følelse af at være i sikre hænder. Derfor er det også en vigtig beslutning at vælge en ny tandlæge. Hvis du vælger at blive patient hos os, vil vi gøre vores yderste for at sikre, at du får en tillidsfuld og tryg oplevelse. Vi afsætter derfor altid tilstrækkelig tid til nye patienter. Så er der mulighed for at drøfte eventuelle bekymringer, du måtte have vedrørende tandlægebesøg. Vi byder dig velkommen i vores indbydende, hyggelige og lyse lokaler, udstyret med moderne og opdateret teknologi. På den måde er vi parate til at levere den bedste behandling til netop dig.
For at vi kan give dig den bedste oplevelse hos os, er det vigtigt, at vi allerede ved første besøg taler om din tidligere historik hos tandlægerne. Har du haft nogle særligt negative oplevelser hos tandlægen, vil vi gerne høre om dem. Har du gennemgået større behandlinger, er det også en god idé at få dem drøftet.
Lider du af tandlægeskræk eller føler du dig på anden måde utryg ved at være hos tandlægen, er det vigtigt, at du fortæller os det. På den måde kan vi planlægge dine besøg hos os på den mest hensigtsmæssige måde for dig. Det er vigtigt for os, at du føler, at behandlingerne foregår i et tempo, du kan være med til. På den måde sikrer vi, at du får den bedst mulige oplevelse.
Ved dit første besøg vil vi udføre en undersøgelse af både dine tænder og tandkød. Vi vil også se på kæbeled, tyggemuskulatur, mundhulens slimhinder og andre relevante aspekter. Hvis vi opdager noget, der kræver behandling eller særlig opmærksomhed, vil vi drøfte det med dig. Sammen med dig vil vi skabe en skræddersyet plan for dine tænder, der passer til dine behov.
Inden du ankommer til klinikken, er det en god idé at informere os om, hvor du tidligere har fået tandbehandling. På den måde kan vi indhente din journal og røntgenbilleder før dit besøg, så vi er endnu bedre forberedte til dit første møde.
Første gang er det en god idé at ankomme lidt tidligt til klinikken. Hvis du medbringer dit sygesikringsbevis, kan vi sikre, at alle oplysninger er registreret korrekt. Samtidig får du tid til at udfylde vores skema til nye patienter. På den måde ved vi, om der er noget, vi skal være særligt opmærksomme på. Hvis du tager medicin, må du meget gerne informere os om det. Vi har dog mulighed for at tjekke din medicin via Fælles Medicinkort, som er et fælles register for alle sundhedspersoner. Her kan vi opdatere patienters medicin og ordinere ny medicin, hvis det skulle blive nødvendigt.
Lovgivningen kræver, at vi tilbyder et skriftligt overslag for alle behandlinger, hvor patienten selv skal betale over 2500kr. Hos os har vi dog udvidet denne service, så den gælder for alle typer behandling - både store og små. På den måde undgår du overraskelser og kan trygt sætte dig i stolen, da du allerede kender prisen. Du behøver ikke at frygte, at det pludselig bliver meget dyrere, end du havde forventet.
Hvis du skal gennemgå en større behandling, vil vi sammen med overslaget også udarbejde en behandlingsplan. Så er du informeret om, hvor lang tid behandlingen vil tage, og hvilke trin der indgår i processen.
Hos Tandlægerne Lipkesgade bemærker vi, at mange glemmer at tale med deres tandlæge om de aspekter ved tænderne, der ikke nødvendigvis gør ondt, men stadig kan være generende. Hvis du er utilfreds med udseendet af en eller flere af dine tænder, er det en god idé at nævne det for os. Ofte er behandlingen enklere end forventet og kan klares med noget plast. Ikke alle udfordringer kan vi håndtere på klinikken, men hvis vi vurderer, at en henvisning vil være til din fordel, har vi et netværk af specialister, som vi ofte samarbejder med.
Æstetik er vigtigt for os, og vi vil derfor meget gerne hjælpe dig med at finde en løsning, du vil være tilfreds med - også på længere sigt.
Det kan ske for alle, at de ikke kan møde op til en aftalt tid hos tandlægen. Derfor er det helt i orden at melde afbud og få flyttet din tid. Vi beder dig dog om at ringe til os senest 24 timer før, da vi har patienter på venteliste, der ønsker behandling så hurtigt som muligt. En tom tandlægestol koster os samtidig mange penge. Vi forbeholder os derfor retten til at udskrive en udeblivelsesregning på 263 kr for en udeblivelse fra en aftale op til 30 minutter. Udeblivelseshonoraret stiger, hvis den aftalte tid er længere.
Der vil altid blive afregnet kontant umiddelbart efter en konsultation. Vi accepterer alle korttyper. Hvis du skal gennemgå et større behandlingsforløb, skal der indbetales et aftalt depositum, inden behandlingen påbegyndes. Det resterende beløb betales, når behandlingen afsluttes.
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til os. Du kan også sende os en mail, og vi vil kontakte dig hurtigst muligt.